اتفاقات نادر فوتبال
همه چی در باره فوتبال
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 تير 1391برچسب:, توسط منصور مهرآذر |
نوشته شده در تاريخ 19 فروردين 1391,
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
توسط منصور مهرآذر | 1 نظر


 به گزارش واحد مرکزي خبر ، وب سايت گل 10 دروازه بان گلزن برتر دنيا را به شرح زير معرفي کرده است:

وينسنت انيما ؛ دروازه بان گلزن تازه وارد

ستاره تيم ملي نيجريه با به ثمر رساندن گلي از روي نقطه پنالتي در ديدار روز چهارشنبه مقابل «رد بول سالزبورگ» به جمع دروازه بانان گلزن پيوست.

ستاره تيم «ابر عقابها» ژانويه گذشته گل برتري نيجريه برابر زامبيا که منجر به حذف اين تيم از جام ملت هاي آفريقا شد را ضربات پنالتي به ثمر رساند. اين در حالي بود که انيما چند لحظه پيش از آن ضربه پنالتي بازيکن زامبيا را مهر کرده بود.

فرانک ماس ؛ دروازه بان و مهاجم با شانه شکسته

فرانک ماس سال 1931 با دعوت هربرت چپمن مربي وقت آرسنال به اين تيم آمد وروز بعد اولين بازي خود را مقابل چلسي انجام داد و سه فصل پياپي  با آرسنال قهرمان ليگ انگلستان شد. سال 1935 حين ديدار مقابل اورتون شانه اش در رفت و تام ويتاکر مربي وقت اورتون شانه اش را در زمين جا انداخت.

هنوز سي سال ديگر زمان لازم بود تا قانون تعويض دروازه بان تصويب شود. در آن بازي ماس اصرار داشت که تا انتهاي بازي در مقام بازيگن گوش چپ در زمين بماند.

او معتقد بود توانايي بازي در خارج از محوطه جريمه را دارد و در ضد حمله تيم آرسنال گل برتري تيمش را به ثمر رساند.

تنها چند لحظه پس از گل شانه او دوباره در رفت و جهت درمان به بيمارستان انتقال يافت. آرسنال آن بازي را با نتيجه 2 بر صفر به پايان رساند و راه خود را براي رسيدن به سومين عنوان قهرماني هموار کرد.

ماس که دو گل ديگر هم در ديدارهاي دوستانه آرسنال به ثمر رسانده بود تنها پنج بازي ديگر در بازي هاي باشگاهي انجام داد. وضعيت بغرنج شانه او موجب شد تا فرانک ماس در سن 27 سالگي به توصيه پزشکان از فوتبال خداحافظي نمايد.

ديميتار ايوانکف دروازه باني با 41 گل زده

دروازه بان بلغاري که اخيرا به همراه بورساپور و تنها با اختلاف يک امتياز نسبت به فنرباغچه نخستين قهرماني اين تيم را در ليگ حرفه اي ترکيه رقم زد فصل پيش از آن گل قهرماني فنرباغچه را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند. ايوانکف با ثبت 41 گل يد طولايي در گلزني دارد.

او در طول يک دهه حضور در لوسکي صوفيه 8 عنوان قهرماني به همراه اين تيم به دست آورد واز زمان حضورش در ترکيه با تيم «کايزري اسپور» ترکيش کاپ را در سال 2008 فتح کرد. ايوانکف تنها پس از رودريگو سني و خوزه لوئيز چيلاورت رتبه سوم برترين دروازه بانان گلزن را از آن خود کرده است.

پيتر اشمايکل ؛ مهاجم وقت اضافه

پيتر اشمايکل يقينا از بهترين بازيکناني به شمار مي آيد که از سوي فرگوسن جهت بازي در منچستريونايتد برگزيده شد در زماني که در دانمارک بود شش گل (بيست درصد کل گل هاي تيمش) به ثمر رساند.

با اين همه تيم او به دسته پايين تر سقوط کرد. اشمايکل پيش از آنکه عازم انگلستان شود 12 گل در لباس تيم براندبي به ثمر رساند.

اشمايکل پيش از حرکت به سوي محوطه جريمه در دقايق پاياني بازي بود. او با به ثمر رساندن گلي غيرمنتظره در ديدار مقابل روتور وولگوگراد در چهارچوب رقابت هاي جام يوفا 1995 نام خود را جاودانه کرد.

قهرماني جام ملت هاي اروپا سال 1992 و فتح سه جام انگلستان در سال 1999 از جمله افتخارات اين دروازه بان گلزن به شمار مي آيد.

خورخه کامپوس ؛ قد کوتاه رنگارنگ

 

 

 

 

 

 

 

 


هيچ کس به اندازه اسطوره فوتبال مکزيک نمي تواند نقض گفته اي که دروازه بانان بازيکنان ناتواني در خارج از محوطه جريمه هستند را ثابت کند.

کامپوس فوتبال حرفه اي را سال 1988 با پوماس شروع کرد و چون نتوانست دروازه بان اين تيم را از ميدان به در کند يک فصل در پست مهاجم در اين تيم بازي کرد و 14 گل به ثمر رساند.

در ادامه هم وقتي که از ايستادن درون دروازه خسته مي شد از سوي مربيان وظيفه تهاجمي به او واگذار مي شد که نتيجه آن 38 گل در دوران بازيگري اوست.

عليرغم قد کوتاه (1.68متر) کامپوس 130 بازي باشگاهي در مقام دروازه بان به زمين رفت و در دو جام حهاني 1994 و 1998 تيم ملي مکزيک را همراهي کرد. اکثر دوستداران فوتبال او را با لباس هاي رنگارنگ و دستکش هاي زيبايي که خودش طراحي و برتن مي کرد ، مي شناسند.

هانس يورگ بوت ؛ قاتل يوونتوس

نکته جالب در خصوص دروازه بان بين المللي آلمان ها اين است که در لباس سه تيم متفاوت به يوونتوس گل زده است. آخرين آن هم در ديدار دو تيم بايرن مونيخ و يوونتوس در زمستان گذشته بود. در کل بوت 29 گل با لباس تيم هاي هامبورگ، بايرلورکوزن و بايرن مونيخ به ثمر رسانده است.

رنه هيگوئيتا ؛ مبدع ضربه عقرب

 

 

 

 

 

 




اتهام مشارکت در آدم ربايي و پس از آن زندان ، رنه هيگوئيتا رابه يکي از «پر جاذبه ترين» چهره هاي فوتبال تبديل کرده است. او 68 بار با پيراهن تيم ملي کلمبيا به زمين رفته و تاکنون 8 گل به ثمر رسانده است که رکوردي بهتر از اميل هسکي مهاجم تيم ملي انگلستان محسوب مي شود!

هيگوئيتا در جام جهاني 1990 در ديدار مقابل کامرون دروازه را رها کرده به محوطه جريمه حريف‌ آمد و اين باعث شد تا در بازگشت روژه ميلا براي کامرون گلزني کند. در فوتبال باشگاهي هيگوئيتا به طور پيوسته عضو آتلتيکو ناسيونال بود و با اين تيم فاتح جام ليبرتادورس در سال 1989 شد.

در طول دوران بازيگري خود که در سن 43 سالگي به پايان رسيد، 38 گل به ثمر رساند. «مرد ديوانه» سال 1995 در ورزشگاه ويمبلي ضربه عقرب را اولين بار به جهان معرفي کرد.

جيمي گلس فرشته نجات قرضي

«گلس» يقينا پرکارترين دروازه بان اين ليست به حساب نمي آيد اما گل او تاثير بسياري بر سرنوشت باشگاه داشت. «کارلايل يونايتد» که در صورت شکست مقابل پليموث به ليگ دسته دو سقوط مي کرد با گل جيمي گلس که به صورت قرضي به اين تيم آمده بود در وقت اضافه بازي نجات يافت.

«گلس» تنها سه ديدار با پيراهن تيم کارلايل به زمين رفت اما براي هميشه در ياد هواداران اين تيم ماندگار شد.

خوزه لوئيز چيلاورت ؛ دروازه باني که هت تريک کرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

چيلاورت اولين دروازه باني است که سه گل در يک مسابقه به ثمر رساند. در طول دوران بازيگري موفق خود چيلاورت به تخصص در زدن ضربات ايستگاهي مشهور بود.

در بازي هاي ملي چيلاورت 8 گل به سود تيم ملي پاراگوئه به ثمر رساند. از اين تعداد چهار گل را در مسابقات انتخابي جام جهاني 2002 به ثمر رساند.

9 فصل موفق با تيم آرژانتيني ولز سارسفيلد و ثبت رقم خيره کننده 50 گل او را به چهره اي استثنايي در جمع دروازه بانان گلزن تبديل کرده است.

چهار عنوان قهرماني با ولز سارسفيلد در ليگ آرژانتين، يک قهرماني جام آمريکاي جنوبي (ليبرتادورس) و قهرماني جام بين قاره اي در ديدار مقابل ميلان در سال 1994 از جمله افتخارات خوزه لوئيس چيلاورت محسوب مي شود.

 نام چيلاورت به همراه دروازه بان ريورپلات روبرتو بونانو پس از آنکه هر دو دروازه بان در ديدار دو تيم در چهارچوب جام ليبرتادورس يک گل به ثمر رساندند هيچ گاه از يادها نخواهد رفت.

روجريو سني  ؛ پادشاه بي رقيب دروازه بانان گلزن

 

 

 

 

 

 

 


پادشاه بي رقيب دروازه بانان گلزن 900 بار با پيراهن سائوپائولو به زمين رفت و 89 گل به سود اين تيم به ثمر رساند. او رکوردار بيشترين گل سائوپائولو در جام ليبرتادورس به شمار مي آيد.

سال 2006 در ديداري مقابل کروزيرو در حالي که 2بر صفر عقب بودند يک ضربه پنالتي حريف را مهار کرد و دقايقي بعد با  استفاده از ضربه آزاد تيمش را صاحب گل کرد. در ادامه سني گل تساوي تيمش را از روي نقطه پنالتي وارد دروازه حريف کرد.

در طول دوران درخشان بازيگري اش سني دو عنوان قهرماني جام ليبرتادورس، سه قهرماني ليگ برزيل و يک  عنوان قهرماني جام باشگاهاي جهان (2005) را تصاحب کرده است

۱-روجریو سنی- سائوپائولو،‌برزیل، ۸۳ گل زده(۳۶ پنالتی، ۴۷ گل در هنگام بازی)

www.Iranvij.ir |  گروه اینترنتی ایران ویج ‌


۲-لوئیس چیلاورت، پنارول مونته ویدو، پاراگوئه ،‌۶۲ گل زده، ۴۵ پنالتی، ۱۷ گل در هنگام بازی

۳-رنه هگوییتا، پرییرا، کلمبیا، ۴۱ گل زده،۳۷ پنالتی ، ۴ گل در حین بازی

۵-جانی مارتین وگاس، هوراس،‌پرو، ۳۶ گل زده، ۲۸ پنالتی،‌۸ گل هنگام بازی

۶-دیمیتار ایوانکف، بورسااسپور، بلغارستان، ۳۳ گل زده، ۳۳ پنالتی، بدون گل در هنگام بازی

۷-آلوارو میشل آلوفارو،‌بالبوا، السالوادور، ۳۱ گل زده ، ۲۰ گل پنالتی،۱۱ گل در هنگام بازی

۸-هانس یورگ بوت، بایرن مونیخ، آلمان، ۲۸ گل زده، ۲۸ پنالتی،‌بدون گل زده هنگام بازی

۹- مارکو آنتونیو کورنس، اینگه،‌شیلی ، ۲۴ گل زده،‌۲۴ پنالتی، بدون گل زده هنگام بازی

۱۰-دراگان پانتلیچ، رادنیکی، یوگسلاوی، ۲۲ گل زده،‌۲۱ گل پنالتی،‌ یک گل هنگام بازی

۱۱-زارکو لوچیچ، پودگوریوا، سرنا گورا، ۲۱گل زده،‌۲۱ پنالتی،بدون گل زده

۱۲-نیازامی سادیگو،‌توران تووس، آذربایجان، ۲۱ گل زده، ۱۲ پنالتی،‌۹ گل زده هنگام بازی

البته من خودم یه دروازه بان هستم و همیشه دوست داشتم گل هم بزنم و موفق شدم! در سال 1384 در تقریبا 16 بازی 3 بار گلزنی کردم! 2بار پنالتی و یک بار در حین بازی گل زدم! خواستن توانستن است!

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.